25 Ocak 2011 Salı

İkinci El Çılgınlığı

Kastettiğim şu vintage manyaklığı değil, insanların dolaplarında neleri varsa (patik ve banyo keseleri dahil) Facebook'ta veya kişisel bloglarda satışa sunması. Aslında genel olarak çok cici bir olay. Yaygınlaşması da güzel. Çok kişisel şeyler satışa sunulmadığı sürece (kullanılmış don gibi) destekliyorum bu yeni akımı. Benden de iki koca bavul çıktı, bir yerlere gönderdim. Bazı şeyleri de ayırdım ne yalan söyleyeyim.

4 Ekim Hayvan Hakları Gününde, derneğe gelir sağlamak amacıyla da ikinci el giyim ve aksesuar satışı yapılmış Gemlik'te. BA-YIL-DIM! İnsanlar kuru kuruya para çıkarıp vermiyorlar çünkü yardım için, karşılığında ufacık da olsa bir şey vermek gerekiyor. Keşke öyle olmasa tabi.. Parası olan karşılık beklemeden çıkarıp iyi olduğuna emin olduğu bir şey için parasına kıyabilse.. Neyse, insanoğlu buna da böyle çözümler buluyor işte.

Şöyle biraz araştırdım ikinci el satış yapan insanları.. Kimisi öğrenci, kimisi ev hanımı, kimisi çalışan kadınlar.. Profil çok değişken. Onlar adına tek endişem, vergi ödemeden satış yapıp para kazanıyor olmaları. Çünkü bildiğim kadarıyla maliye bu işleri sıkı takibe almış, affetmiyormuş en ufak geliri bile. 20 TL'lik vergisiz satış yapan biri 20.000 lirasından oluyor neredeyse. Aman dikkat!

Takibe alınması gereken şeyler alınmaz, ülkeyi büyük parçalar halinde satanlara bir şey olmaz ama böyle nerde üç kuruş gelir elde edeyim diye uğraşan insanlar var, işte onlara patlar her şey.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder